top of page

Η σκάντζα ΓΕΚ στον EuroAsia, τα νούμερα στο Cenergy- Orsted και την INLOT. Οι άμυνες Eurobank-ΕΤΕ


Καλημέρα και καλό μήνα.  


Οι ισχυρές επιδόσεις σε καθαρά έσοδα από τόκους και οι μηδαμινές, προς το παρόν, νέες ροές καθυστερήσεων οδηγούν τις τράπεζες σε ανοδική αναθεώρηση στόχωνκερδοφορίας και απόδοσης για φέτος.


Εφόσον οι στόχοι επιτευχθούν, θα δημιουργήσουν «μαξιλάρι», έναντι πιθανών κραδασμών από το 2023 και έπειτα. Βοηθούν, επίσης, στο stress test του 2023, το οποίο θα διενεργηθεί με βάση τις οικονομικές καταστάσεις της 31ης Δεκεμβρίου 2022.

Δεν πρόκειται, όμως, να αποτελέσουν αφορμή για ελληνική – τραπεζική- εξαίρεση στην παγκόσμια τάση,όπως εκτιμούν αναλυτές και χρηματιστές.


Η αβεβαιότητα για τις επιδόσεις του 2023, λόγω ανησυχίας για στασιμοπληθωρισμό ή ύφεση, θα συνεχίσει να κρατά χαμηλά – σε όρους p/tbv- τις αποτιμήσεις. Άλλωστε, οι διοικήσεις απέφυγαν να δώσουν το παραμικρό guidance για το 2023.


Η επόμενη χρονιά θα έχει και εσωτερικούς παράγοντες αβεβαιότητας (εκλογές με απλή αναλογική, ανησυχία για τις παραμέτρους/επιδόσεις του βασικού σεναρίου stresstest, μεταβάσεις, που «ροκανίζουν» κεφάλαιο κά)

Είναι, όμως, βέβαιο ότι οι φετινές δυνατές επιδόσεις ενδυναμώνουν τα «αμυντικά» χαρακτηριστικά των Eurobank, ΕΤΕ. Το ίδιο, πιθανώς, ισχύει για Alpha και Πειραιώς.


ΕΤΕ: Η διοίκηση αναθεώρησε ανοδικά τους στόχους έτους για NII (επίπεδα αντίστοιχα του 2021, έναντι αρχικής πρόβλεψης για πτώση κατά 8%) και προμήθειες(+15% από +10%).


Παρ’ ότι οι νέοι στόχοι αυξάνουν τα οργανικά έσοδα κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ, με τις λειτουργικές δαπάνες εξαμήνου σχεδόν σταθερές (+1%), δεν προχώρησε σε αναθεώρηση στόχου για οργανικά κέρδη και απόδοση ενσώματων ιδίων κεφαλαίων.

Η διοίκηση εκτίμησε ότι προς τα τέλη του έτους πιθανώς να υπάρξει παράθυρο ευκαιρίας για έκδοση MREL της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, και κόστος πέριξ του 5%.


INLOT: Ολοκληρώθηκε το πρώτο βήμααναχρηματοδότησης δανεισμού. Η Intralot Inc. εκδίδεικοινοπρακτικό 230 εκατ. δολαρίων, με το οποίο αποπληρώνεται το ομολογιακό 255 εκατ. ευρώ (σ.σ. ομολογίες λήξης 2021 της μητρικής Intralot είχαν μεταφερθεί, με βάση τη συμφωνία εξυγίανσης, στην Intralot Inc.).


Έτσι, η Intralot Inc. απαλλάσσεται από ακριβό επιτόκιο ( 7,1% το 1ο έτος, 7,7% το 2ο), το οποίο είχε συμφωνηθεί με τη…θηλειά της πτώχευσης στο λαιμό. Πρόλαβε, δε,να αποπληρώσει, πριν ενεργοποιηθούν «πέναλτι» 2,5 εκατ. ευρώ.  


INLOT II: Η αμερικανική θυγατρική της Intralotεξοικονομεί πάνω από 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Με EBITDA περίπου 70-75 εκατ. δολάρια ( σ.σ. πέρσι είχε και έκτακτα) η σχέση καθαρού δανεισμού/EBITDAυπάρχουν οι προϋποθέσεις να διαμορφωθεί, φέτος, κοντά στις 3 φορές.  


Τελικό βήμα αναδιάρθρωσης δανεισμού θα αποτελέσει η έκδοση εταιρικού ομολόγου από τη μητρική για την αναχρηματοδότηση δανεισμού 356 εκατ. ευρώ ( εκτός των 230 εκατ. δολαρίων της αμερικανικής), όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.


Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου διαμορφώνεται πέριξ των 450 εκατ. ευρώ και τα EBITDA φέτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν κοντά στα 110 εκατ. ευρώ.  Με το μέρισμα που προσδοκάται ότι θα δίνει, πλέον, η IntralotInc στη μητρική μπορούν να αποπληρώνονται χωρίς προβλήματα οι τόκοι.

Το στοίχημα, πλέον, είναι να δημιουργήσει απόδοση για το μέτοχο.


Cenergy-Orsted: Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών – αν δεν έχει εν τω μεταξύ διαφοροποιηθεί λόγω ανόδου του κόστους χρήματος- προέβλεπε ότι η Orsted θα βάλει 200 εκατ. ευρώ για το εργοστάσιο παραγωγής υποβρυχίων καλωδίων στο Μέριλαντ και η Cenergy 50 εκατ. ευρώ.


Η Cenergy, όμως, θα ελέγχει το joint venture.

Όχι δεν πιάσαμε τους Δανούς…Αμερικανάκια. Απλά, «καίγονται» να προχωρήσει το έργο και είναι πρόθυμοι να προπληρώσουν παραγγελίες 200 εκατ. ευρώ.  


ΓΕΚ: Εδώ και καιρό είναι μέτοχος της EuroAsiaInterconnector με 25% ο όμιλος ΓΕΚ. Η συμμετοχή έχει διενεργηθεί, μέσω της κυπριακής NK GEKTERNA LTD, το 50% της οποίας αγόρασε στις 22 Μαρτίου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις, έναντι ποσού 30 εκατ. ευρώ ( σ.σ. ως τις 13 Ιουλίου είχαν καταβληθεί 12 εκατ. ευρώ). Δηλαδή, το 25% του EuroAsia Interconnector αξίζει 60 εκατ. ευρώ.


Για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς αποφασίστηκε αύξηση κεφαλαίου της ΓΕΚ Παραχωρήσεις κατά 35 εκατ. ευρώ ( σ.σ. ως 13/7 είχε καταβληθεί το ποσό των 15 εκατ. ευρώ).  


ΜΟΤΟ:  Στα 7,84 εκατ. ευρώ τα EBITDA 6μήνου (περιθώριο 13,6%). Υψηλό capex για αύξηση του στόλου αυτοκινήτων της Λάιον Ρένταλ, που εξηγεί και την αύξηση του καθαρού δανεισμού (17,2 εκατ. ευρώ).


Η διοίκηση αναμένει πολύ θετικά αποτελέσματα στον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων, για το σύνολο της χρήσης, λόγω της θεαματικής ανάκαμψης του τουρισμού. Σημαντική αύξηση των πωλήσεων Yamahaκαι Porsche, μετά την προσαρμογή στα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.  


Τα δικαιώματα προαίρεσης μετοχών τα οποία είναι σε κυκλοφορία στις 30/06/2022 ανέρχονται σε 750.000 μετοχές με μέση σταθμισμένη τιμή μετοχής ανά μετοχή € 1,14.

 


 




Αποποίηση ευθύνης: Τα αναγραφόμενα στη στήλη αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικών πληροφοριών, που προσφέρονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, ως επενδυτική συμβουλή ή πρόταση, προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς/πώλησης μετοχών ή άλλων κινητών αξιών.







217 views0 comments
bottom of page