To re-rating ΔΕΗ, το καλώδιο Αθήνας-Ριάντ με χρηματοδότηση ΕΤΕ και το κατασχετήριο σε ΟΛΠ από ΤΕΚΑΛ!
Ορμή που δεν μπορεί να αγνοηθεί έδειξε, χθες, το ΧΑ. Από την άλλη, όμως, οι αποτιμήσεις σε Eurobank και ΕΤΕ έχουν καταστεί απαιτητικές καθώς διαπραγματεύονται με p/tbv της τάξης του 0.90x. Πιθανότερο σενάριο δείχνει η ανοδική δυναμική να διατηρηθεί με πρωταγωνιστές τους υστερήσαντες. Ήτοι, Alpha και Πειραιώς, οι οποίες διαπραγματεύονται με p/tbv 0,55 και 0,58x, αντίστοιχα.
ΔΕΗ: Το re-rating τώρα ξεκίνησε, ως αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης του πολιτικού ρίσκου, που σηματοδότησε η καθαρή εκλογική νίκη της Ν.Δ και το προβάδισμα για άνετη αυτοδυναμία στις εκλογές της 25ης Ιουνίου. Το επόμενο διάστημα αναμένεται μπαράζ αναθεώρησης τιμής στόχου από αναλυτές. Αυτή τη στιγμή, οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις δίνουν μέση τιμή τα 12,6 ευρώ.
Αγορά: Μετά την χθεσινή εκτίναξη ( σ.σ. μέρος της οφείλεται και σε short covering) χρηματιστές και αναλυτές εκτιμούν ότι η άνοδος θα συνεχισθεί με ηπιότερο ρυθμό και πισωγυρίσματα. Άλλωστε, παρά τη σαρωτική νίκη της Ν.Δ, έχουν απομείνει κάποια «όπλα» στα χέρια μείζονος και ήσσονος Αντιπολίτευσης, που μπορεί να θορυβήσουν τις προσδοκίες περί αδιατάρακτης εξασφάλισης κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.
ΕΤΕ: Τα όσα θα πει σήμερα η διοίκηση για το μέρισμα χρήσης 2022 αποκτούν, υπό τα νέα δεδομένα, μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αν επιβεβαιώσει τις ανησυχίες για μη διανομή, ο μετεκλογικός ενθουσιασμός για την Εθνική θα κοπάσει. Σε αντίθετη περίπτωση, η δυναμική ανατροφοδοτείται και θα επηρεάσει θετικά όλο τον κλάδο.
Κατά τα λοιπά, η Εθνική αναμένεται να εμφανίσει ισχυρές επιδόσεις, το Α΄ τρίμηνο, σε επίπεδο καθαρών εσόδων από τόκους και μειωμένα λειτουργικά έξοδα. Δεν είναι βέβαιο αν διοίκηση προχωρήσει, τώρα, σε αναθεώρηση στόχων κερδοφορίας και απόδοσης ενσώματων ιδίων κεφαλαίων ή θα περιμένει τα αποτελέσματα Β΄ τριμήνου.
ΕΤΕ-EMC: Σημαντική προεργασία για την έγκριση της χρηματοδότησης του project διασύνδεσης Σαουδικής Αραβίας- Κύπρου- Ελλάδος με καλώδιο μετάδοσης οπτικών δεδομένων έχουν κάνει στην Αιόλου. Πρόκειται για επενδυτικό project, που έχουν δρομολογήσει ΔΕΗ, CYTA, TTSA και ο εθνικός τηλεπικοινωνιακός οργανισμός της Σαουδικής Αραβίας, STC. Το εγχώριο σκέλος της επένδυσης ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 300 εκατ. ευρώ θα είναι δάνειο από Εθνική.
Aegean-Autohellas: Οι δύο εταιρείες, αποτελούν τις μοναδικές επιλογές για όποιον επιδιώκει να προεξοφλήσει ισχυρή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα, εφόσον δεν επέλθουν άρδην αλλαγές σε κρατήσεις/κίνηση καθώς και στις τιμές καυσίμων. Ο συνδυασμός ισχυρής ζήτησης, διευρυμένων περιθωρίων κέρδους αυξάνει σημαντικά EBITDA και free cash flow.
Στην ίδια κατηγορία, αλλά με χαμηλό free float και εμπορευσιμότητα η Attica Group ( σ.σ. επίκειται δημόσια πρόταση της Strix σε τιμή άνω των 2,70 ευρώ) και η Μοτοδυναμική με επίσης περιορισμένη εμπορευσιμότητα. ΜΟΤΟ: Παρεμπιπτόντως, μήπως οι παροχές (Απελεύθερος 22 Μαΐου) στον νυν και τέως CEO, παρά το γεγονός ότι εκτείνονται σε βάθος χρόνου, είναι συνδυαστικά υψηλές για το μέγεθος της εταιρείας;
Prodea: Από το πληροφοριακό υλικό για την επικείμενη τακτική γενική συνέλευση προκύπτει διανομή 3,4 εκατ. ευρώ από τα κέρδη χρήσης 2022 σε μέλη Δ.Σ, επενδυτικής επιτροπής και επιτροπών Δ.Σ. Η καταβολή, όμως, των 856 χιλ. ευρώ εξ αυτών, σε ανώτερα διευθυντικά στελέχη, στελέχη που ασκούν διαχείριση κινδύνου/λειτουργίες ελέγχου και στην επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας, θα αναβληθεί επί μια τριετία.
ΤΕΚΑΛ- ΟΛΠ: Πωλήσεις 61,2 εκατ. ευρώ, μικτό κέρδος 2,28 εκατ. ευρώ εμφάνισε, κατά τη χρήση 2022, ο τεχνικός όμιλος ΤΕΚΑΛ. Τα προ φόρων κέρδη σε 1,5 εκατ. ευρώ. Προήλθαν, όμως, από υψηλά έκτακτα έσοδα, που υπερκάλυψαν επίσης υψηλές έκτακτες ζημιές.
Ειδικότερα, η ΤΕΚΑΛ εμφάνισε στα λοιπά έσοδα 13,75 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 12,55 εκατ. ευρώ αφορούν σε έσοδα από αποζημιώσεις κατασχετηρίου κατά ΟΛΠ(!). Στα άλλα έξοδα ύψους 12,4 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται ζημιές 7,78 εκατ. ευρώ από την υλοποίηση έργου για ΟΛΠ και 3,9 εκατ. από λοιπές έκτακτες ζημιές. Ο δανεισμός σε 39,14 εκατ. ευρώ.
ΤΕΚΑΛ-ΟΛΠ ΙΙ: Στις οικονομικές καταστάσεις ΟΛΠ για τη χρήση 2022 δεν υπήρξε καμία εμφανής αναφορά σε κατασχετήριο από πλευράς ΤΕΚΑΛ και καταβολή 12,55 εκατ. ευρώ. Η ΤΕΚΑΛ έχει αναλάβει την επέκταση επιβατικού λιμένα για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας. Προ μηνών δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η κατασκευαστική προσέφυγε σε διαιτησία, διεκδικώντας αποζημίωση για καθυστερήσεις στο έργο υπ’ ευθύνη ΟΛΠ. Τα 12,55 εκατ. ευρώ συνιστούν την αποζημίωση για καθυστερήσεις;
ΓΕΚ: Το Δ.Σ της εταιρείας στις 26 Απριλίου διαπίστωσε ότι ο κ. Απόστολος Ταμβακάκης δεν πληροί – πλέον- τα κριτήρια ανεξαρτησίας και επομένως σταμάτησε να είναι ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος (σ.σ. παρήλθε η μέγιστη διάρκεια που προβλέπεται για ανεξάρτητα μέλη), διατηρώντας την ιδιότητα του μη εκτελεστικού μέλους και τη θέση Αντιπροέδρου. Στη θέση του ανώτερου ανεξάρτητου συμβούλου αναβαθμίστηκε ο Σπύρος Καπράλος.
Εθνική Ασφαλιστική- Dimand: Σε συζητήσεις με την Dimand για την πώληση/αξιοποίηση του ακινήτου της στην οδό Κοραή βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η Εθνική Ασφαλιστική.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναγραφόμενα στη στήλη αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικών πληροφοριών, που προσφέρονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, ως επενδυτική συμβουλή ή πρόταση, προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς/πώλησης μετοχών ή άλλων κινητών αξιών.
