top of page

“Ξυπνούν» τα χρέη, το άλγος της Χαλυβουργικής, η πρόωρη πληρωμή (TLTROs) της ΕΤΕ και το VIP yacht



Καλημέρα σας


Το θέατρο του παραλόγου κόβει εισιτήρια στο μέτωπο Ρωσίας-Ουκρανίας, με την Πολωνία να δέχεται επίθεση από ρωσικό πύραυλο στο έδαφός της έστω και κατά λάθος...

Λάθη, όμως, που μπορεί να αποβούν μοιραία και να βρεθούμε όλοι μπλεγμένοι σε γενικευμένες πολεμικές καταστάσεις.

Τελικά, η απουσία του Ρώσου προέδρου Βλ. Πούτιν από την Σύνοδο της G20 ήταν στοχευμένη και περίμενε να αντιδράσει με τον τρόπο του, κυρίως «εμβληματικά». Όπως καταλαβαίνετε πριν φύγει θα αφήσει συντρίμμια…

Μπλέξαμε…

Στα καθ` ημάς:


## Χρέη:  Ξυπνούν τα ζόρια

Τον Σεπτέμβριο οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία ανήλθαν σε 900 εκατ ευρώ. Βέβαια, τα 800 εκατ ευρώ τα χρωστά ένας ευυπόληπτος συμπατριώτης μας… Αλλά και τα 100 εκατευρώ που απομένουν δεν είναι και λίγα και σαφώς δείχνουν μια τάση ότι τα φυσικά πρόσωπα έχουν αρχίσει να ζορίζονται εισοδηματικά.

Η κατάσταση είναι πιο ζοφερή στα ασφαλιστικά ταμεία τα χρέη προς τα οποία αυξήθηκαν κατά 2 δις ευρώ το τελευταίο τρίμηνο.

Αν σε αυτό συμπεριληφθεί και η αύξηση των επιτοκίων από Ιανουάριο θα ζόρια θα είναι χειρότερα…


## Κυβέρνηση: Έτοιμα μέτρα στήριξης

Την παραπάνω εικόνα την γνωρίζει καλά, ακούω το Μέγαρο Μαξίμου εξ ου και ετοιμάζονται νέα μέτρα στήριξης σε πολλαπλά μέτωπα, ενεργειακό, δάνεια, εφόσον παραστεί ανάγκη.

Το επιτρέπουν και τα έσοδα του προϋπολογισμού, όπως μας εξήγησε εχθές ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης.


## ΕΤΕ/Χαλυβουργική: Προχωρά μεν, αργά δε η Deloitte

Η στήλη επανέρχεται στο θέμα της Χαλυβουργικής (GameChanger 19/10) και συγκεκριμένα στα βήματα που ακολουθεί η Εθνική Τράπεζα για να διώξει (πωλήσει), επιτέλους, τα περίπου 400 εκατευρώ κόκκινα δάνεια.

Η συμβουλευτική/ελεγκτική εταιρεία Deloitte, στην οποία η Εθνική Τράπεζα, ανέθεσε να προχωρήσει στην αποτίμηση του οικοπέδου/ακινήτου και του μηχανολογικού εξοπλισμού, έχει κάνει μια πρώτη αναφορά ωστόσο μένουν να λυθούν τα αδειοδοτικά θέματα.

Βασικό asset της Χαλυβουργικής η άδεια για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).


## ΕΤΕ Ι: Αλμυρό το επιτόκιο του senior

Επιτόκιο αλμυρό αλλά προσαρμοσμένο στις συνθήκες της αγοράς κλείδωσε η έκδοση του senior preferred ομολόγου. Οι προσφορές από τους επενδυτές άγγιξαν τα 1,1 δις ευρώ, το επιτόκιο έκλεισε στο 7,5% και η τράπεζα θα αντλήσει 500 εκατ ευρώ.

Το ομόλογο έχει πενταετή διάρκεια, με δυνατότητα ανάκλησης στα τέσσερα έτη.

Η έκδοση αποτελεί μέρος της ενίσχυσης των Ελάχιστων Απαιτήσεων για τα ίδια κεφάλαια και τις Επιλέξιμες Υποχρεώσεις MREL, που συνιστά εποπτική υποχρέωση όλων των τραπεζών.


## ΕΤΕ ΙΙ: Πρόωρη αποπληρωμή των TLTROs

Μετά την αλλαγή των κανόνων σχετικά με την φθηνή ρευστότητα που προέκυψε από τα προγράμματα TLTROs μαθαίνω ότι η Εθνική Τράπεζα ετοιμάζεται να προχωρήσει σε πρόωρη αποπληρωμή τους προς το ευρωσύστημα.


## AXIA Ventures:  Το μήνυμα του πρωθυπουργού

Εχθές η στήλη σας ενημέρωσε για το κλειστό Roundtable που διοργάνωσε η AXIA Ventures σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Στην κλειστή ημερίδα συμμετείχαν 70 περισσότερα από 70 επενδυτικά σχήματα, ελληνικές τράπεζες (Alpha Bank και Πειραιώς) αλλά και επιχειρηματίες του τουρισμού, του real estate, της ενέργειας και των κατασκευών.

Στην συζήτηση με τον συνιδρυτή και CEO του ομίλου ΑΧΙΑ Γ. Λινάτσα, ο πρωθυπουργός έστειλε μήνυμα εντός και εκτός των συνόρων λέγοντας ότι η Ελλάδα χρειάζεται δύο πλήρεις θητείες μιας κυβέρνησης για να την βάλει πραγματικά σε αναπτυξιακή τροχιά.

Μια ανάσα πριν τις εκλογές…


## VIP σκάφος σε τιμή ευκαιρίας

Αφήνοντας κατά μέρος για λίγο τους πλειστηριασμούς ακινήτων, η στήλη σήμερα θα ασχοληθεί με τη… θάλασσα. Διότι καλή επένδυση το ακίνητο, ακόμη καλύτερη το σκάφος πόσο μάλλον όταν ζούμε σε μια χώρα με υπέροχες παραλίες, κυρίως οι μη προσβάσιμες.

Λοιπόν, φίλοι μου καπεταναίοι και μη στις 30 Νοεμβρίου θα βγει στον πλειστηριασμό ένας μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής, τύπου yacht,μοντέλο MANGUSTA 92 και μήκους 26,93 μέτρων.

Η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 524.000 δολάρια (σ.σ. δεν είναι για όλα τα πορτοφόλια).

Το σκάφος ανήκει στην εταιρεία «Loadstar Holding Limited»

Τα χαρακτηριστικά του «Melody Nelson», έτσι ονομάζεται το σκάφος, είναι:

Είναι μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής με σημαία Βρετανικών Παρθένων Νήσων, κατασκευάστηκε από την εταιρεία OVERMARINE S.P.A. , στο Viareggio Ιταλίας, το έτος 2003, είναι μοντέλο MANGUSTA 92 και έχει διαστάσεις : Ολικό μήκος 26,93 μέτρα, Πλάτος 6,62 μέτρα, Βάθος 3,64 μέτρα , Βύθισμα 1,15 μέτρα, Κ.Ο.Χ. (Gross) 131,00 (370,73 κυβικά μέτρα) και Κ.Κ.Χ. (Net) 39,00 (110,37 κυβικά μέτρα).

Έχει 2 μηχανές εσωτερικής καύσεως κατασκευασμένες στη Γερμανία από την εταιρεία M.T.U. 16 κυλίνδρων η καθεμία, διαμέτρου 130mm, ιππποδύναμη 40 κόμβων , 2.942,00 στροφών, 2 ηλεκτρομηχανές μάρκας KOHLER Μοντέλο 32 ΕΟΖ, 32KW η κάθε μία και 2 Turbo Jet Κινητήρες. Είναι κατασκευασμένο από γυαλί και ενισχυμένο πλαστικό (Glass Reinforced Plastic). Οι χώροι μπορούν να φιλοξενήσουν οκτώ άτομα και αποτελούνται από μία 1 σουίτα, δύο διπλές καμπίνες, μία καμπίνα με κουκέτα και ένα πτυσσόμενο κρεβάτι. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχουν ένα εξωτερικό σαλόνι, ένα εσωτερικό σαλόνι και ο χώρος διακυβέρνησης του σκάφους.

Καλές  θάλασσες.

 

 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναγραφόμενα στη στήλη αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικών πληροφοριών, που προσφέρονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, ως επενδυτική συμβουλή ή πρόταση, προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς/πώλησης μετοχών ή άλλων κινητών αξιών.





179 views0 comments
bottom of page